Billboardy – obok gablot czy słupów reklamowych, stanowią niezmiennie jeden z najpopularniejszych nośników reklamy zewnętrznej. Nowoczesne billboardy spotykamy najczęściej w formie tablicy wielkoformatowej z oświetleniem zewnętrznym lub wewnętrznym. Co decyduje o skuteczności billboardu jako nośnika reklamy outdoorowej? Odpowiadamy!
Billboard to jeden z najstarszych, a zarazem najpopularniejszych nośników reklamy. Duży rozmiar nośnika, odpowiednia lokalizacja, a przede wszystkim przyciągające wzrok hasła i grafiki sprawiają, że tablic wielkoformatowych nie sposób nie zauważyć. Z czego wynika skuteczność billboardu?
Jedną z najistotniejszych zalet reklamy na billboardzie jest fakt, iż nie można jej wyłączyć czy przewinąć, jak w przypadku reklamy TV lub reklam w Internecie.
Reklama umieszczona na billboardzie działa bez przerwy, 24 godziny na dobę. Dlatego, pomimo stosunkowo zwięzłego i krótkiego (w porównaniu do innych form reklamy) przesłania, reklama na billboardzie nie tylko przyciąga wzrok, ale też zostaje w pamięci na dłużej.
Billboardy umieszczone w różnych częściach miasta lub przy często uczęszczanych drogach, którymi każdego dnia poruszają się tysiące ludzi, umożliwiają firmom dotarcie do ogromnej liczby potencjalnych klientów.
Billboard nie wymaga ciągłego inwestowania w kolejne kampanie – dobrze zaprojektowany billboard reklamowy posłuży firmie przez długi czas. Odpowiedni projekt graficzny billboardu będzie wpływał na wzrost świadomości marki, przy stosunkowo niskich kosztach.